Tijd voor een update - Reisverslag uit Selong Daya, Indonesië van Antoinette Groot - WaarBenJij.nu Tijd voor een update - Reisverslag uit Selong Daya, Indonesië van Antoinette Groot - WaarBenJij.nu

Tijd voor een update

Door: Antoinette

Blijf op de hoogte en volg Antoinette

12 Mei 2016 | Indonesië, Selong Daya

Er is veel gebeurd de laatste dagen.
Maandagochtend zijn we om 6 uur vertrokken uit Teloke (vlak bij Senggigi) om weer naar Ijobalit te gaan. Het is 80 km maar je doet er 2 uur over. We hebben hier een vaste taxichauffeur die ons brengt dan weg. Op de weg zijn veel scooters, en hoe meer je naar het oosten komt, des te meer paarden met wagens zie je en dat houdt natuurlijk op. De weg is zo`n beetje te vergelijken met een goede B-weg in Nederland en daar moet alles overheen van het Oosten naar het Westen vv. Geen treinen of bussen.
Die ochtend was de eerste steenlegging van de kliniek. Heel officieel allemaal. Veel `hoogheden` erbij betrokken. Hoofd medische dienst, architect, burgemeester en nog meer maar ik kan ze niet allemaal plaatsten. Ik had een lange rok aan die ik al wel 10 jaar heb en een t-shirt. Ik wil hier echt hele basic kleren aan om mij niet als een `rijke` blanke te presenteren. Nunung (projectleider en vrouw van de architect) vroeg of ik geen bloes of zo bij me had. Nee, dat heb ik niet…… Oeps. Als het dan maar iets met lange mouwen kon zijn. Gelukkig heb ik een heel dun wit vestje bij mij maar dat heb je eigenlijk niet nodig met 30 graden. Maar het was goed, als de armen bij zo`n officiële gelegenheid maar bedekt zijn. Het was heel leuk. Nederland wordt echt heel erg bedankt voor de kliniek, er waren allerlei toespraken en ook ik moest een woordje doen. Dat was in de trend van: fijn om hier te zijn, dank aan de sponsoren, hopen op een goede samenwerking en kennisuitwisseling. Toen op… naar het bouwterrein. De bouwvakkers hadden allemaal gele helmen op met VLOK erop en het hoofd van de kampong een witte, als projectleider. 4 mensen legde een steen, daar was ik er een van…. Dat is toch wel heel bijzonder. Er was muziek. Traditionele Lombokse muziek. Daar houd ik wel van dus daar ook gekeken. Daarna eten. Er was genoeg.
Daarna was er ook nog dorpencompetitie. Dus met zijn allen naar het gemeentehuis, ook weer veel officieels maar het mooiste: veel mensen, koor uit het dorp, traditionele muziek en ook weer veel eten.
Ondertussen zijn de Engelse lessen en de computerlessen gestart en morgen start de naaicursus weer. Allemaal nieuwe leerlingen. We hebben een wandeling door de kampong gemaakt en het gaat weer razendsnel met de 2 nieuwe huisjes.


  • 12 Mei 2016 - 09:54

    Marjo:

    Hoi Antoinette,

    Wederom een mooi verslag van de vele projecten die je hebt lopen.
    Leuke kleurijke, vrolijke foto's zo voelt het alsof wij er een beetje bij zijn.

    Succes verder !!!
    Marjo

  • 12 Mei 2016 - 10:10

    Marijke:

    Mooie verhalen om te lezen en goed om te zien dat het goed gaat met alle projecten.
    Nog heel veel succes voor jullie beiden.
    Groetjes Wim en Marijke

  • 12 Mei 2016 - 10:32

    Wil:

    Alles gaat weer heel snel, ga zo door.
    Dan kan ik dit jaar thuisblijven,
    Groetjes,

    Wil

  • 12 Mei 2016 - 11:37

    Joyce:

    Geweldig om te lezen hoe het met jullie gaat en met de projecten die lopen en opgestart worden.
    De foto's erbij zijn ook erg leuk om te zien. Het lijkt wel of iedereen altijd blij is.

    Nog veel succes en tot ziens.

    Liefs van ons 4-tjes.

  • 12 Mei 2016 - 19:00

    Annie:

    Mooi verslag, ga zo door, ik blijf jullie volgen.
    groetjes Annie

  • 12 Mei 2016 - 22:04

    Hans:

    Leuk dat jullie nu zien dat de vorig jaar ingezette projecten voortgang hebben. Succesvolle aanpak dus. Groetjes, hans

  • 13 Mei 2016 - 06:17

    Anne Marie:

    Wat goed dat de 1e steen gelegd is voor de kliniek. Mooi om te horen hoe het met de verschillende projecten gaat. Hier schijnt de zon vandaag nog lekker. We gaan koude pinksterdagen krijgen. Geniet daar nog verder van de mooie dingen die gebeuren. Dikke kus Anne Marie

  • 13 Mei 2016 - 09:24

    Bojoura:

    Fijn om te horen dat het zo goed gaat. Geniet ervan!!! Groetjes Bojoura

  • 13 Mei 2016 - 18:24

    Toos:

    Geweldig wat een mooi verhaal.Wat een eer de eerste steen te leggen,komt je naam er op te staan?.
    Ga jullie goed daar.
    Lieve groet Toos

  • 13 Mei 2016 - 23:42

    Clasien:

    Een compleet andere wereld, compleet andere dingen die belangrijk zijn. Bijzonder om hieraan deel te mogen nemen.

    Geniet!

    Lieve groet Clasien

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Selong Daya

Antoinette

Vrijwilligerswerk Lombok

Actief sinds 27 April 2016
Verslag gelezen: 133
Totaal aantal bezoekers 2353

Voorgaande reizen:

27 April 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

27 April 2016 - 27 Mei 2016

Ijobalit

Landen bezocht: